EHBO Vereniging Stiens e.o.

Gemotiveerde en goed opgeleide vrijwilligers op het gebied van eerste hulp ondersteunen u bij al uw evenementen

Welkom op de website van EHBO Stiens en omgeving

Maatregelen vanuit de EHBO-vereniging Stiens omtrent het coronavirus.

Jaarvergadering wordt uitgesteld

De Algemene Ledenvergadering van 21 April wordt tot nader order uitgesteld in verband met het coronavirus (COVID-19).

Als EHBO vereniging hebben we een maatschappelijke voorbeeldfunctie om de virusverspreiding in te dammen en houden wij ons dan ook strikt aan de normen van het RIVM.

Tijdelijke stop bezetting bij evenementen

De eerste regel in de EHBO hulpverlening is “let op eigen veiligheid“. De gezondheid en welzijn van onze leden hebben de hoogste prioriteit van het bestuur.

Derhalve staken we in verband met het nieuwe coronavirus (COVID-19) tot nader order onze activiteiten qua hulpverlening bij evenementen tot 01-06-2020.

Afhankelijk van de richtlijnen van RIVM nemen we daarna nieuwe beslissingen. Onze opdrachtgevers worden door het bestuur op de hoogte gebracht van het besluit.

Tijdelijk stopzetting cursussen en herhalingslessen

Tot nadere order worden alle cursussen en herhalingslessen geannuleerd tot en met 01-06-2020.

Externe cursisten worden door het bestuur op de hoogte gebracht van de annulering en worden benaderd wanneer de cursussen en lessen opnieuw gepland worden.

EHBO Stiens heeft rond de 80 leden. Jaarlijks worden deze leden getraind voor hun EHBO competenties. Deze trainingen vinden telkens plaats volgens de laatste landelijke richtlijnen van het Oranje Kruis en het Rode Kruis. Daarmee voldoet de vereniging aan de landelijke normen.

EHBO-Stiens is partner van de Hartstichting. Vanuit dat perspectief bieden wij ook reanimatie trainingen aan. Hierbij is ons doel om in het hele gebied van de voormalige gemeente Leeuwarderadeel een sluitend reanimatie netwerk te realiseren en te houden. Door dit netwerk stijgt de overlevingskans bij een hart stilstand aanzienlijk. Ondertussen zijn alle dorpen in de gemeente Leeuwarderadeel "hartveilig" gemaakt. Door de aansluiting van de hulpverleners bij Hartslagnu.nl betekent dit dat binnen 6 minuten een hulpverlener met een AED bij een slachtoffer kan zijn.

Alle informatie om lid te worden van onze vereniging of om het lidmaatschap op te zeggen vind u hier.